Bij de start van de autonome kleuterschool hebben we de ouders gevraagd om samen met hun kinderen een naam en een logo te bedenken voor onze school. Tijdens deze wedstrijd sprak 1 logo en 1 naam ons enorm aan, vooral omdat we zowel in het logo als in de naam onze school konden terug vinden:

De 3 kopvoetertjes in het logo symboliseren de kleuters in onze school. Kopvoeters is iets wat kleuters voor het eerst echt gaan tekenen na hun krabbelfase.

De naam hand in hand geeft weer hoe we samen op weg willen gaan. Samen met alle kinderen en met alle ouders en andere partners van de school. Samenhorigheid staat in deze naam hoog in het vaandel en dat vinden we belangrijk. Enkel door samen op weg te gaan kunnen we iets betekenen voor onze kleine kapoenen.

De 3 mannetjes rijken elkaar ook de hand. En wij vinden het in onze school ook belangrijk om iedereen de hand te reiken. Groot, klein, blank, zwart, iedereen mag er met zijn eigen ik-je zijn!